Zbanowane konto na Amazonie – co zrobić?

Oceń ten wpis!
[Total: 0 Average: 0]

Zbanowanie konta na Amazon zdarza się coraz częściej i wynika z wielu czynników, często zależnych od działania przedsiębiorcy. Jak ich uniknąć? Kiedy możemy czuć się narażeni na blokadę naszego konta? I w końcu – jak odblokować zbanowane konto na Amazonie?

Kiedy możliwa jest blokada konta Amazon?

Warto zacząć od tego, że Amazon skupia wokół siebie miliony sprzedawców i kupujących każdego dnia. Mamy tutaj sprzedaż tradycyjną, ale także dropshipping, który wiele ułatwia, ale może także powodować znaczne trudności. Jednocześnie Amazon słynie z mocno drobiazgowego podejścia do małych rzeczy, co wiąże się z przywiązaniem tej marki do jakości świadczonych przez siebie usług. Nic więc dziwnego, że ochrona przed ewentualnymi oszustami (a nawet dalej – przed praniem brudnych pieniędzy), jest tutaj na naprawdę wysokim poziomie.

Sami przedsiębiorcy narażają się także na zbanowanie konta na Amazonie, np. tworząc nowe konto po zawieszeniu poprzedniego, podając fałszywe dane rozliczeniowe lub podpinając do nowego konta dane cudzej karty kredytowej. Takie rozwiązanie wydaje się sprytnym pomysłem, ale w wielu tego typu przypadkach kłamstwo ma krótkie nogi. Amazon dokładnie sprawdza dane karty kredytowej oraz ich zgodność z danymi konta, a w przypadku braku zgodności niemal natychmiast blokuje konto przedsiębiorcy. Takie zabiegi są konieczne, bo banowanie kont na Amazon jest jedną z głównych form kontroli całego systemu sprzedaży na tej platformie, który jest przecież wart setki miliardów dolarów rocznie.

Jak sobie radzić ze zbanowaniem konta na Amazon?

Przede wszystkim warto znać i stosować wszystkie zasady sprzedaży na Amazon. Blokada konta pojawia się nie tylko w sytuacji, kiedy faktycznie nie przestrzegamy zasad tej platformy, ale także wtedy, kiedy Amazon jedynie podejrzewa nas o nieregulaminową działalność. Aby uniknąć zbanowania konta na Amazonie, warto znać wszystkie interesujące nas zasady sprzedaży w tym serwisie: https://taxology.co/pl/jak-sprzedawac-na-amazon/.

Odblokowanie konta na Amazon może odbywać się poprzez:

  • bezpośrednie przesłanie dokumentów;
  • czat online;
  • kontakt telefoniczny;
  • kontakt e-mail.

Warto pamiętać, że przy kontakcie mailowym możemy skorzystać bezpośrednio z poczty elektronicznej, napisać wiadomość za pośrednictwem pomocy Amazon lub skontaktować się z biurem CEO.

Jak bezpiecznie sprzedawać na Amazon?

Pocieszające jest to, że jeżeli Twoje konto na Amazon zawiera prawdziwe dane, to niemal na pewno zostanie odblokowane. Nie mniej jednak sprawę zawsze warto rozwiązać jak najszybciej, bo zbanowanie konta na amazon wiąże się z brakiem dostępu do zamówień, realizacji wysyłki i salda zarabianych środków. Dodatkowo tracimy również kontakt z klientami, co dla wielu jest największą stratą.

W ostatecznym rozrachunku nawet kilkudniowy ban na Amazonie może nam przynieść realne straty. https://taxology.co/pl/ szczegółowo wyjaśnia, jak bezpiecznie prowadzić sprzedaż na tej platformie. Na co dzień warto też pamiętać o zwyczajnej uczciwości. Powodem zbanowania konta na Amazon może być zarówno wykorzystanie cudzego logo czy manipulacja recenzjami, jak i nieodpisywanie na pytania klientów. Warto o tym pamiętać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


CAPTCHA Image
Reload Image